ازدواج در اسلام

روابط زن ومرد قبل وبعد از ازدواج

ازدواج در اسلام

روابط زن ومرد قبل وبعد از ازدواج

اپلیکیشن لغتنامه قرابادین کبیر عقیلی خراسانی

لغتنامه قرابادین کبیر عقیلی خراسانی 

کتاب خطّی قرابادین کبیر در سال 1249ق، در هند با تصحیح مولوی محمدسلیمان هروی  با حروف سربی منتشر شده است

این چاپ از حیث دقت و درستی الفاظ نسبت به چاپ‌های سنگی دیگر درست‌تر و حائز اهمیت‌تر است .اکنون با اهتمام وتلاش و توکل به خداوند قادر  نسخه خطّی لغتنامه کتاب ارزشمند قرابادین کبیر نسخه سنگی چاپ هند را به متن تبدیل نمائیم.

در لغتنامه حاضر علاوه بر  برداشت عین لغات اصل کتاب برای بیشتر لغات تفسیر و شرحی در متن آورده شده ، در این لغتنامه ارزشمند از سیستم سرچ فوری جدید استفاده شده و شما قادر خواهید بود از کلمات کلیدی انواع بیماری ها و داروها و ...مرتبط با طب سنتی استفاده کنید  ، توضیح اینکه در این برنامه از دو محیط شرح و ترجمه لغات استفاده کردیم که محیط اوّل ذیل لیست لغات و محیط دوّم که با لمس طولانی هر آیتم از لیست ظاهر میشود دارای محیطی مستقل است که در این محیط قادر خواهید بود مطلب را به اشتراک بگذارید. به دوستداران و محققین محترم داروساز این نوید را میدهیم که اگر عمری باقی بود به تدریج کل مباحث کتاب ارزشمند خطّی قرابادین کبیر به متن تبدیل و در اختیار علاقه مندان قرار دهیم ومن ا..التوفیق       

ندای سلامت با طبیعت

مهندس سید رحمت الله انصاری

درمان درد سینه ها

درمان  درد سینه ها  
برای درمان باید علت زمینه ای ایجاد کننده برطرف شود. پوشیدن لباس زیر مناسبی که به بافتها فشار وارد نکند و حمایت کافی از بافت سینه ایجاد کند و تغییر روش جلوگیری از بارداری ایده ی مناسبی است.

استفاده از ضد دردهای موضعی در ناحیه دردناک برای تسکین دردهای غیر دوره ای کمک کننده است.اگر در دوران یائسگی هستید و هورمون درمانی برای شما انجام می شود ممکن است نیاز باشد که هورمون درمانی را متوقف کنید.در دردهای دوره ای شدید ممکن است پزشک با توجه به یافته های بالینی و آزمایشگاهی داروهایی مانند دانازول، بروموکریپتین، تاموکسیفن یا سایر داروها را برای شما تجویز کند.مصرف برخی مکملها مانند مکملهای حاوی گاما لینولئیک اسید و یا مکمل ویتامین Eبه برخی از افراد کمک کند.

برنامهٔ غذای برای جلوگیری از درد پستان

برنامهٔ غذای برای جلوگیری از درد پستان 

در اینجا چند نکتهٔ دربارهٔ مواد غذائی مؤثر بر درد پستان توضیح داده می‌شود.
چربی نخورید. تحقیقات نشان داده است که رژیم غذائی کم‌چربی با پائین آوردن سطح استروژن بدن درد پستان را کم می‌کند. زنان مورد تحقیق گفته‌‌اند که وقتی چربی مصرفی خود را به ۲۰ درصد رساندند، درد پستان آنها کاهش یافت. رژیم غذائی کم‌چربی خطر ابتلا به سرطان پستان را نیز کاهش می‌دهد. با خوردن میوه‌ها، سبزیجات، و غلات سبوس نگرفته و کم‌خوردن گوشت و لبنیات چربی بدن خود را پائین آورید.
صبح را با غلات پرفیبر شروع کنید. وجود فیبر در برنامهٔ غذائی مانع تحریک زیاد بافت پستان توسط استروژن می‌شود. فیبر همچنین به دفع استروژن اضافی بدن نیز کمک می‌کند. غلات سبوس‌دار از منابع غنی فیبر هستند؛ همچنین میوه‌ها و سبزیجات، مخصوصاً با پوست، مثل سیب، هلو، و گلابی پر از فیبرند.
کمتر کافئین بخورید. مطالعات انجام شده در مرکز پزشکی دانشگاه دیوک نشان داده است که حساسیت پستان در ۶۱ درصد زنانی که کافئین را از رژیم غذائی خود حذف کرده‌اند کمتر شده است. به هر حال، نخوردن مواد کافئین‌دار مثل چای، قهوه و کوکاکولا هیچ ضرری ندارد.
شکلات نخورید. محققان دانشگاه ایالتی نیویورک از ۱۰۲ زن خواستند که مصرف مواد حاوی متیل گزانتین را، که در شکلات، قهوه، چای، آسپیرین و برخی داروهای سرماخوردگی و آسم وجود دارد، گزارش کنند. معلوم شد که زنانی که بیشتر متیل‌گزاتین خورده‌اند، بیشتر دچار درد پستان شده‌‌اند. این بهبود در میان بیمارانی که متیل‌گزانتین مصرفی خود را حذف کرده‌‌اند دیده شده است.
نمک کم بخورید. نمک احتباس آب و در نتیجه، درد پستان را تشدید می‌کند. بنابراین، از خود شوری بپرهیزید.
مدر بخورید. گیاهان دارای خاصیت ادرارآوری از احتباس آب جلوگیری می‌کنند. به بیماران توصیه می‌شود در هنگام درد و التهاب پستان از شربت‌های مدر که بدون نسخه فروخته می‌شوند یا چای‌های گیاهی استفاده کنند. برخی سبزیجات نیز خاصیت ادرارآوری دارند، مثل جعفری، کرفس و خیار.
مولتی ویتامین بخورید. داروی مولتی ویتامینی که می‌خورید باید دارای ویتامین‌های B,A کمپلکس و E و نیز ید و سلنیم باشد. تحقیقات نشان داده است که تمام اینها بر درد و برآمدگی پستان تأثیر دارند. مثلاً ویتامین B به تجزیه استروژن در کبد کمک می‌کند.
- چه وقت به پزشک مراجعه کنیم؟
- درد پستان شدید است یا دو ماه طول کشیده است.
- درمان هورمونی تازه ای را شروع کرده‌اید.

معاینات درد سینه

معاینات درد سینه  :معاینه کلینیکی توسط پزشک انجام می شود.بافت سینه و غده های لنفاوی بررسی می شوند و نواحی مرتبطی مانند قلب ریه و قفسه سینه و شکم نیز معاینه می شوند.سابقه ی بیماریها و مصرف داروها بررسی می شوند و در صورتی که نیاز باشد بررسی های بیشتری نیز ممکن است انجام شوند.
 
ماموگرافی:


اگرتوده، کیست، بافت مشکوک یا غیر طبیعی در بافت سینه یافت شود ممکن است پزشک به شما ماموگرافی را توصیه کند.ممکن است با معاینه طبیعی نیز پزشک ماموگرافی را توصیه کند چون احتمال دارد بافت غیر طبیعی کوچک باشد و در معاینه مشخص نشود.اگرچه معمولا برای سنین بالای 30 سال این روش توصیه می شود.
 
سونوگرافی:
پزشک با توجه به نتیجه ی معاینات از بررسیهای تکمیلی استفاده می کند.سونوگرافی بافت سینه معمولا برای افراد زیر 30 سال استفاده می شود و ممکن است برای ارزیابی درد استفاده شود.
 
بیوپسی:

توده های مشکوک یا بافتهای غیر طبیعی ممکن است نیاز به نمونه برداری داشته یاشند.معمولا برای نمونه برداری به میزان کمی از بافت نیاز است که برای تشخیص به پاتولوژی فرستاده می شود.

علائم درد سینه

علائم درد سینه   :درد سینه معمولا به صورت دوره ای یا غیر دوره ایست.هر نوع از این دردها ویژگیهای مخصوص خود را دارند. 

ویژگی دردهای دوره ای:
* ارتباط واضحی با دوره های قاعدگی دارد.

* احساس ناراحتی مبهم،احساس سنگینی یا درد وجود دارد.

* معمولا با تورم یا توده همراهی دارد.

* معمولا درد دو طرفه است و و بیشتر در قسمتهای فوقانی خارجی سینه احساس می شود که به زیر بغل تیر می کشد. 
 
* درد معمولا طی دو هفته نزدیک به شروع قاعدگی شدیدتر می شود و پس از آن تخفیف می یابد. 
 
* معمولا زنانی که در سنین پیش از یائسگی هستند را در سنین 20 تا 30 سالگی د رگیر می کند و همچنین زنانی که به حوالی یائسگی می رسند را در حوالی سن چهل سالگی تحت تاثیر قرار میدهد.

ویژگی دردهای غیر دوره ای:

* به دوره ی قاعدگی ارتباطی ندارد.

* درد به صورت فشارنده و یا سوزشی احساس می شود.

* ممکن است درد پایدار یا متناوب باشد.

* معمولا یکطرفه است و ناحیه مشخصی را درگیر می کند و ممکن است به بقیه ی نقاط سینه انتشار پیدا کند.

* معمولا زنان یائسه را تحت تاثیر قرار می دهد و اکثر افراد در سنین 40 تا 50 سالگی قرار دارند. 
ارزیابی درد سینه شامل چه مراحلی است؟